کد مطلب: 172113
بيسکوئيت با طعم حشره؛ خوراکي براي کودکان نسل آينده+تصاوير
تاریخ انتشار : 1396/05/14 12:48:03
نمایش : 2090
افزايش جمعيت کره زمين و نگراني از عدم وجود منابع غذايي براي تغذيه نسل آينده سبب شده تا گروهي از دانشمندان بيسکوئيت‌هايي با ماده‌اي غير عادي تهيه کنند.

به گزارش هفت چشمه؛  دانشجويان دانشگاه آبرتي (Abertay) با توجه به بحران سال‌هاي آينده جهان در خصوص تامين غذاي انسان‌ها که در آن زمان بالغ بر ۹ ميليارد نفر مي‌شود، بيسکوئيتي با ماده اوليه پودر حشره جيرجيرک تهيه کرده اند و اميدوار هستند محصول توليدي آن‌ها تجاري شده و وارد بازار‌هاي جهاني شود.

جديدترين اختراع دانشمندان؛ بيسکوئيت با طعم حشره+ تصاوير
اکنون در برخي از کشور‌هاي جهان خوردن حشرات به صورت خام، سرخ شده، کبابي و يا به صورت پودر براي چاشني غذا‌ها مرسوم است، اما در برخي ديگر از کشور‌ها مردم علاقه‌اي به خوردن حشرات ندارند و نوعي ترس و نگراني در خصوص اين ماده غذايي وجود دارد.

دانشجويان دانشگاه فوق پودر حشره جيرجيرک را که توليد کشور تايلند است به مواد معمول تهيه بيسکوئيت شامل آرد گندم، شکر، تخم مرغ و نمک اضافه کرده و بيسکوئيتي با طعمي منحصر به فرد تهيه کرده اند.

جديدترين اختراع دانشمندان؛ بيسکوئيت با طعم حشره+ تصاوير
برخي از داوطلبان مصرف اين خوراکي طعم آن را غير عادي و شبيه به فلز تشبيه کرده اند، اما برخي ديگر از جمله شرکت‌هاي توليد کننده مواد غذايي صنعتي از اين طرح استقبال کرده اند.

در کشور تايلند مزارع بزرگي براي پرورش صنعتي انواع حشرات از جمله جيرجيرک وجود دارد که صاحبان اين مزارع اين جيرجيرک‌ها را به رستوران‌ها فروخته و يا آن ها را  به صورت پودر در مي آورند.

اين دانشجويان اعتقاد دارند حشرات به ميزان کمتري نسبت حيوانات به آب و خاک و مواد غذايي براي رشد نياز دارند و تمامي اجزاي بدن آن‌ها قابل استفاده است به همين دليل يک منبع غذايي مفيد براي سال‌هاي نه چندان دور هستند.

جديدترين اختراع دانشمندان؛ بيسکوئيت با طعم حشره+ تصاوير
حدود يک هزار و صد جيرجيرک لازم است پودر شود تا يک بسته صد گرمي آرد جيرجيرک تهيه شود.

پودر اين حشرات حاوي مواد آلي، گلوتن و غني از پروتئين است و يک منبع غذايي مناسب براي تامين انرژي مورد نياز بدن به شمار مي‌آيند، مي توان در مناطق محروم دنيا از اين خوراکي مقوي و ارزان قيمت براي تغذيه انسان‌ها استفاده کرد.

تنها مشکل در سر راه مصرف حشرات در زنجيره غذايي عادت نداشتن بسياري از انسان‌ها به خوردن حشرات است، به همين دليل کارشناسان  تصميم به ترکيب مواد غذايي عادي با حشرات براي عادت دادن انسان‌ها به اين مواد غذايي کرده اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg